Projects ή Σχέδια εργασίας

Το θέμα ενός Project μπορεί να προκύψει από τα ενδιαφέροντα των παιδιών ή να τεθεί από την εκπαιδευτικό, ή να είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας και επικοινωνίας εκπαιδευτικού – μαθητών. Για παράδειγμα, όταν τα παιδιά ασχολούνται με το θέμα “Επαγγέλματα της γειτονιάς”, όχι μόνο αποκτούν γνώσεις και κατανοούν καλύτερα τις πτυχές ορισμένων επαγγελμάτων, αλλά τους δίνεται και η ευκαιρία να ασχοληθούν με γραφή, ανάγνωση, μαθηματικά, ζωγραφική, μουσική και πολλές άλλες δραστηριότητες που έχουν άμεση σχέση με το θέμα που διερευνάται (διεπιστημονική προσέγγιση της γνώσης / διαθεματικότητα).

Η ανάγκη εφαρμογής των Project στο σχολείο μας στηρίζεται σε ερευνητικά δεδομένα που υποστηρίζουν πως η μάθηση μέσω της ενεργής δράσης των παιδιών οδηγεί σε καλύτερη κατανόηση των πραγμάτων.

Όταν τα παιδιά εργάζονται με τη μέθοδο Project μετατρέπονται σε μικρούς ερευνητές και η αναζήτηση της γνώσης γίνεται δική τους υπόθεση. Έτσι αποκτούν εσωτερικά κίνητρα για τη μάθηση, αφού συμμετέχουν ενεργά σε εργασίες, συνεργάζονται μεταξύ τους, βρίσκουν νόημα σε αυτό που κάνουν, το θέλουν τα ίδια και δεν τους το επιβάλλει κάποιος. Με τον τρόπο αυτό τα παιδιά αποκτούν θετική διάθεση προς τη σχολική εργασία. Επειδή τα παιδιά εργάζονται σε μικρές ομάδες, αναπτύσσουν σημαντικές κοινωνικές και ψυχοσυναισθηματικές ικανότητες και δεξιότητες, οι οποίες άλλωστε αποτελούν βασικές στοχεύσεις του επίσημου αναλυτικού προγράμματος. Οι γονείς έχουν την ευκαιρία να εμπλακούν και αυτοί στο έργο που έχει αναλάβει το παιδί τους, γεγονός που συμβάλλει με θετικό τρόπο στις επιδόσεις του και στη σχολική του προσαρμογή.

Scroll to Top
Μετάβαση στο περιεχόμενο